Înființarea unei firme

Pasii necesari deschiderii unei firme

Pasul 1. Obiectul de activitate al firmei

Printre primele lucruri pe care trebuie sa le faci este alegerea obiectului de activitate al viitoarei firme, care sa face in conformitate cu clasificarea din codul CAEN. Se poate stabili un singur obiect principal de activitate si un numar nelimitat de obiecte secundare.

Pasul 2. Setul de documente In urmatorul pas este necesar sa stii care este setul complet de documente de care ai nevoie pentru dosarul de infiintare si inregistrare.

Persoane juridice

  • Societate in nume colectiv,
  • societate in comandita simpla si societate cu raspundere limitata
  • Societate cu raspundere limitata – debutant (SRL-D)
  • Grup de interes economic
  • Societate pe actiuni si societate in comandita pe actiuni
  • Societate europeana Holding
  • Societate europeana constituita prin fuziune
  • Organizatie cooperatista de credit
  • Societate cooperativa de gradul I si gradul II
  • Cooperativa agricola de gradul I si gradul II
  • Societate cooperativa europeana
  • Cooperativa europeana constituita prin fuziune
  • Societate europeana – filiala
  • Sucursala societate sau GIE cu sediul in România
  • Sucursala societate cooperativa
  • Sucursala a unei firme cu sediul in strainatate
  • Depunere prospect de emisiune de actiuni

Toate documentele necesare inregistrarii unei persoane juridice le puteti gasi aici.

http://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/persoane-juridice

Pasul 3. Rezervarea denumirii

Dupa ce ai aflat care sunt actele necesare urmeaza primul pas, acela de a rezerva denumirea sub care iti vei desfasura activitatea.

Pentru persoane fizice, documentele necesare pentru verificarea disponibilitatii firmei si/sau rezervarea acesteia pentru persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale le puteti gasi aici http://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/operatiuni-prealabile/verificare-si-rezervare-pfa-ii-if

Pentru persoane juridice documentele necesare pentru verificarea disponibilitatii firmei si/sau rezervarea acesteia pentru persoane juridice le puteti gasi aici http://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/operatiuni-prealabile/verificare-si-rezervare-firma

Pasul 4. Alegerea sediului social

Urmatorul pas este alegerea sediului social (casa, apartament, personal sau inchiriat). Sediul social se stabileste prin incheierea unui contract de comodat sau de inchiriere, contract incheiat intre proprietarul imobilului si viitoarea firma, pe baza rezervarii denumirii de la O.N.R.C. Pe lânga acest contract in original, in dosar trebuie completata o Cererea de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social. Aceasta se obtine de la Biroul de Informatii din cadrul Registrului Comertului si trebuie depusa in varianta originala.

De asemenea, este nevoie si de acordul vecinilor si al asociatiei de proprietari. Acesta se realizeaza sub forma de tabel, cuprinzand nr. apartament, nume si prenume, serie si nr. act identitate, semnatura.

Pasul 5. Actul Constitutiv

Urmatorul pas il reprezinta redactarea Actului Constitutiv al societatii si va recomandam sa apelati la persoane specializate in domeniu.

Actul Constitutiv trebuie sa contina urmatoarele informatii: datele de identificare a asociatului/asociatilor, forma de organizare, denumirea societatii rezervata conform procedurii descrise la pasul nr.I, specificarea sediului social, sediul secundar (in cazul in care exista mai multe puncte de lucru), obiectul de activitate principal si activitatile secundare, Capitalul social si cota de participare a asociatilor la profit si pierdere, desemnarea administratorului care are un mandat pe o perioada stabilita de asociati ce poate fi nelimitata sau limitata.

Actul Constitutiv trebuie sa contina, in mod obligatoriu:

obiect principal de activitate

obiecte secundare de activitate ( daca exista )

denumire firma ( inclusiv numarul rezervarii de la O.N.R.C.)

numele asociatilor si aportul la capitalul social al fiecaruia

numele Administratorului si perioada pentru care va detine aceasta functie.

Un model de act constitutiv poti gasi aici http://www.onrc.ro/documente/acte_constitutive/MODEL%20AC%20SRL%20MM%20ASOCIATI.pdf

Pasul 6. Capitalul Social

Urmatorul pas este cel in care asociatul/ asociatii trebuie sa depuna capitalul social, de minim 200 lei in cazul unui SRL. Acest proces se poate realiza la orice banca, unde veti primi toate documentele necesare pasilor urmatori (chitante, extrase de cont etc).  dovada efectuarii varsamintelor in conditiile actului constitutiv a capitalului social la banca trebuie depusa in original la dosarul de infiintare firma.

Pasul 7. Specimenul de semnaturi

Administratorul firmei va depune si autentifica specimenul de semnatura la un notar public, ce va fi depus ulterior la dosarul de infiintare firma. Specimenul de semnaturi se depune doar de catre Administrator/Administratori

Pasul 8. Inmatricularea societatii

Dupa colectarea tuturor documentelor din pasii precedenti, cand dosarul este complet, acesta se depunde la Registrul Comertului de pe langa tribunalul in a carui raza se afla sediul social al societatii, pentru efectuarea inmatricularii societatii. Dupa verificarea de catre judecatorul delegat de tribunal, se dispune autorizarea inmatricularii societatii si se plateste taxa de inregistrare a firmei si a tariful de publicare in Monitorul Oficial.

Pasul 9. Ridicare acte

Dupa ridicarea actelor care atesta infiintarea firmei de la Registrul Comertului (certificatul de inregistrare fiscala, hotararea judecatorului delegat si certificatul constatator) mai trebuie sa intreprinzi urmatoarele activitati:

Realizarea unei stampile a societatii

Depunerea Declaratiei 010 la ANAF privind inregistrarea fiscala (doar daca ai angajati, in termen de 30 de zile de la primul angajat)

Ridicarea de la ANAF a Registrului Unic de Control

Deschiderea unui cont curent la banca

Facturi si chitante speciale pentru firma.

 

Citește mai mult la: http://repatriot.ro/start-up/pasi-pentru-a-deschide-o-firma/ 

Știri și evenimente

Terenuri contra repatrieri: Regulament al Primăriei pentru românii din Diaspora care decid să se stabilească în Oradea

Cartierul Diasporei din Oradea, rezervat românilor care decid să se repatrieze, începe să se concretizeze. Primarul Ilie Bolojan a...

19-09-2019 Hits:106 Știri și evenimente Super User

Municipiul Oradea, la a patra ediție “Ziua Diasporei”

Zilele Diasporei Oradea | 14 august 2019 Municipiul Oradea, la a patra ediție “Ziua Diasporei”   În speranţa de a-i aduce mai...

21-08-2019 Hits:118 Știri și evenimente Super User

Ziua Diasporei - Concert

  Cu ocazia sărbătoririi Zilei Diasporei, sâmbătă 18.08.2018, începând cu ora 20:00, în Cetatea Oradea, va avea loc un concert av...

14-08-2018 Hits:463 Știri și evenimente diaspora

Ziua Diasporei – Oradea te așteaptă

“ZIUA DIASPOREI – ORADEA TE AȘTEAPTĂ” – continuă tradiția și in anul 2018   Municipiul Oradea a îmbrăţişat această iniţiativă în...

13-08-2018 Hits:606 Știri și evenimente diaspora

Lansarea platformei diasporadea.ro

S-a lansat platforma diasporadea.ro Scopul acestui proiect este de a veni in ajutorul romanilor care doresc să se relocheze in Or...

13-08-2018 Hits:450 Știri și evenimente diaspora