Formulare europene

Formulare europene

Securitatea socială este un factor cheie privind dreptul fundamental a persoanelor la libera circulație. Libera circulație în interiorul Uniunii Europene necesită prin urmare protejarea acestui drept.

Regulamentul European 1408/1971 și normele de implementare 574/1972 ale acestui regulament oferă soluții practice pentru problemele transfrontaliere din domeniul asigurărilor sociale și de sănătate.

Detalii Formulare Europene

Coordonarea sistemelor naționale de asigurări sociale și de sănătate se realizează prin intermediul Formularelor Europene.

Servicii medicale în străinătate

Cardul European de Asigurări Sociale de Sănătate

Acoperă servicii medicale neprevăzute intimpul unei șederi temporare într-un alt stat menbru al Uniunii Europene.

Formularul E 104

Atestat privind totalizarea perioadelor de asigurare, de muncă sau de reşedinţă

Formularul E 104 totalizează perioadele de asigurare realizate pe teritoriul a două sau mai multe state membre.

Persoanele care solicită formularul E 104 vor depune la sediul caselor de asigurări o cerere însoţită de următoarele documente:

  1. a) copie de pe cartea/buletinul de identitate sau de pe certificatul de naştere, după caz;
  2. b) copie de pe cartea de muncă sau, în cazul lucrătorilor independenţi, declaraţia de asigurare pentru concedii şi indemnizaţii;
  3. c) orice alte documente care atestă perioade de asigurare pentru boală sau maternitate.

Notă: Documentele emise în limbile europene altele decât limba română vor fi depuse şi în traducere legalizată.

Formular E106

Atestat privind dreptul la prestațiile în natură ale asigurării de boală-maternitate în cazul persoanelor care își au reședința într-un alt stat decât statul competent.

Acest formular se adresează lucrătorilor salariați sau independenți, precum și mebrilor familiilor lor care își au reședința pe teritoriul altui stat membru EU. Pentru eliberarea acestui formular este necesar să fie aplicabilă legislația Română în conformitate cu art. 13 și art. 14 din Regulamentul European 1408/1971 cu modificările și completările ulterioare.

Formularul E 106 se eliberează de către instituţia competentă de la locul de muncă pentru a permite lucrătorului şi membrilor familiei sale care îşi au reşedinţa împreună cu acesta pe teritoriul altui stat membru să beneficieze de prestaţiile în natură de asigurare de boală sau maternitate, acordate în contul instituţiei competente de instituţia de la locul de reşedinţă, în conformitate cu prevederile legislaţiei pe care aceasta din urmă o aplică.

Formularul E 106 se aplică şi studenţilor şi membrilor familiilor acestora, dacă este necesar, precum şi membrilor familiei şomerului.

Persoanele care solicită formularul E 106 vor depune la sediul caselor de asigurări o cerere însoţită de următoarele documente:

  1. a) copie de pe cartea/buletinul de identitate sau de pe certificatul de naştere;
  2. b) dovada reşedinţei în alt stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European decât statul competent; pentru persoanele care nu pot face dovada reşedinţei anterior plecării, se pot lua în considerare contractul de muncă, documentul de detaşare, ordinul emis de ministru sau orice document care face dovada şederii obişnuite pe teritoriul statului membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European;
  3. c) dovada că urmează o formă de învăţământ în statul de reşedinţă, în cazul studentului;
  4. d) formularul E 101 şi/sau formularul E 102, în cazul lucrătorului detaşat, prevăzut la art. 14 paragraful 1 lit. a) din Regulamentul (CEE) nr. 1.408/71 (salariat) sau la art. 14 bis paragraful 1 lit. a) din acelaşi regulament (lucrător independent), precum şi în caz de pluriactivitate şi în caz de detaşare excepţională potrivit art. 17 din Regulamentul (CEE) nr. 1.408/71;
  5. e) dovada că persoana respectivă nu este asigurată potrivit legislaţiei statului de reşedinţă.

Notă: Documentele emise în limbile europene altele decât limba română vor fi depuse şi în traducere legalizată.

Citește mai mult la: http://www.cnas.ro/casbh/page/formulare-pentru-asigurati.html

Știri și evenimente

Terenuri contra repatrieri: Regulament al Primăriei pentru românii din Diaspora care decid să se stabilească în Oradea

Cartierul Diasporei din Oradea, rezervat românilor care decid să se repatrieze, începe să se concretizeze. Primarul Ilie Bolojan a...

19-09-2019 Hits:105 Știri și evenimente Super User

Municipiul Oradea, la a patra ediție “Ziua Diasporei”

Zilele Diasporei Oradea | 14 august 2019 Municipiul Oradea, la a patra ediție “Ziua Diasporei”   În speranţa de a-i aduce mai...

21-08-2019 Hits:117 Știri și evenimente Super User

Ziua Diasporei - Concert

  Cu ocazia sărbătoririi Zilei Diasporei, sâmbătă 18.08.2018, începând cu ora 20:00, în Cetatea Oradea, va avea loc un concert av...

14-08-2018 Hits:463 Știri și evenimente diaspora

Ziua Diasporei – Oradea te așteaptă

“ZIUA DIASPOREI – ORADEA TE AȘTEAPTĂ” – continuă tradiția și in anul 2018   Municipiul Oradea a îmbrăţişat această iniţiativă în...

13-08-2018 Hits:605 Știri și evenimente diaspora

Lansarea platformei diasporadea.ro

S-a lansat platforma diasporadea.ro Scopul acestui proiect este de a veni in ajutorul romanilor care doresc să se relocheze in Or...

13-08-2018 Hits:449 Știri și evenimente diaspora